PLAN DE CONTINUIDAD
PEDAGÓGICA
Área Inglés – Curso: 6º A / 6ºB
Profesora: Fischer, Soledad
·
LAS
ACTIVIDADES SE PUEDEN IMPRIMIR O COPIAR EN
LA CARPETA.
|
·
Lo que está en rojo
NO SE COPIA EN LA CARPETA.
LESSON Nº18 TODAY IS MONDAY
11st, MAY
ACTIVITY Nº1
Watch the video about the girl’s routine. Then, answer
the questions.
Mirá el video acerca de la rutina de la chica. Luego,
responde las preguntas.
CHOOSE THE CORRECT OPTION
1)
When does she get up?
A)
At seven o’clock.
B)
At eight o’clock.
C)
At nine o’clock.
2)
She has breakfast in….
A)
The living-room.
B)
The kitchen.
C)
The bedroom.
3)
What does she do before go to school?
A)
Brush her teeth.
B)
Watch TV.
C)
Listen to music.
4)
When does she go to school?
A)
At six o’clock.
B)
At seven o’clock.
C)
At eight o’clock.
5)
She has English…
A)
Two days a week.
B)
Three days a week.
C)
Four days a week.
6)
What does she do at nine o’clock?
A) She has breakfast.
B) She has lunch.
C) She has dinner.
ACTIVITY Nº2
Choose 3 sentences from the video and turn them into
negative.
Elegir 3 oraciones que aparezcan en el video y pasarlas a
negativo.
Las oraciones tienen que empezar con el pronombre
personal “SHE”.
For example:
SHE TAKES THE BUS.
SHE DOESN’T TAKE THE BUS.
REMEMBER! ALL THE SENTENCES ARE IN THE SIMPLE
PRESENT. RECORDÁ! TODAS LAS ORACIONES ESTÁN EN PRESENTE SIMPLE.
FIJATE EL CUADRO DEL
PRESENTE SIMPLE COMO SE FORMA LA FORMA NEGATIVA.
·
- Lo que está en rojo NO SE COPIA EN LA CARPETA.
LESSON Nº19 TODAY IS
FRIDAY 15TH, MAY
Work with activities nº1 y nº2 from Page nº128 (Workbook).
Trabajamos con las actividades nº1 y nº2 de la Página nº128 (Workbook).
Workbook= Cuaderno de
ejercicios (En el libro “Storyline 3” comienza en la página nº94 y termina en
la página nº141).
No hay comentarios:
Publicar un comentario